Arhivarea documentelor financiar-contabile se poate realiza si electronic. Ce este diferit in acest mod de arhivare? OMFP 3512/2008 ne furnizeaza cerintele minimale cu privire la aceasta problema.
In vederea arhivarii electronice trebuie să existe un plan de securitate al sistemului informatic, cuprinzând măsurile tehnice si organizatorice care să asigure următoarele cerinte minimale:
- confidentialitatea si integritatea comunicatiilor;
- confidentialitatea si nonrepudierea tranzactiilor;
- confidentialitatea si integritatea datelor;
- restrictionarea, detectarea si monitorizarea accesului în sistem;
- restaurarea informatiilor gestionate de sistem în cazul unor calamităti naturale, evenimente imprevizibile, prin:
– arhivarea datelor utilizând tehnologia WORM, care să permită inscriptionarea o singură data si accesarea ori de câte ori este nevoie a informatiilor stocate;
– înregistrarea datelor din documentele financiar-contabile în timp real, în alt sistem de calcul, cu aceleasi caracteristici, care să fie amplasat într-o altă locatie.
ATENTIE!
Trebuie să se asigure listarea tuturor documentelor financiar-contabile solicitate de organele de control.
Documentele financiar-contabile, care se arhivează pe suport WORM (Write Once Read Many), trebuie să fie semnate de persoana care le întocmeste, în conformitate cu prevederile Legii nr. 455/2001 privind semnătura electronica.